بازدید 3903

آماده‌باش هلال‌احمر درپی هشدار بارش در ۱۰ استان  

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید و وزش شدید باد در ۱۰ استان، از آماده‌باش هلال‌احمر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ 24 May 2024

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق این گزارش، احتمال بارش شدید و وزش شدید باد در روز شنبه ۵ خردادماه در استان‎‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران و در روز یک‌شنبه، ۶ خردادماه در استان‌های گیلان، قزوین، ارتفاعات استان‌های البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال زنجان، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، تماس بگیرند.

پرهیز از پروازهای ورزشی و تفریحی در برخی از استان ها  به دلیل تشدید فعالیت  سامانه بارشی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز برای روز شنبه پنجم و یکشنبه ششم خرداد برای برخی از استان‌ها تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری محلی را پیش‌بینی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری، خودداری از پروازهای ورزشی و تفریحی، بالگرد و هواپیماهای سبک، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و بویژه در نواحی سردسیر کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی را توصیه کرد.

حسین ظفری برای روز شنبه پنجم خرداد برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، مازندران تشدید فعالیت سامانه بارشی  پیش بینی. شده است.

وی افزود: برای روز یک‌شنبه  ششم خرداد نیز استان‌های گیلان، قزوین، ارتفاعات استان های البرز و تهران، شمال آذربایجان غربی، شمال زنجان را مثاثر از این سامانه دانست.

این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه ها پیش‌بینی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری